Jenny Andersson, Näringslivsutvecklare, Eskilstuna kommun, oktober 2018
"Vi är många som arbetar tillsammans för ett gott näringslivsklimat i
Eskilstuna, bland annat genom att utveckla kommunens service i
myndighetsärenden kopplade till företagande.
I oktober 2018 genomfördes två workshops på temat bemötande där Gert
Lundblad var workshopledare med konceptet den empatiske byråkraten och något
som uppskattades av deltagarna var de många intressanta diskussioner som
uppstod plus att det var väldigt värdefullt att få mötas över avdelnings- och
förvaltningsgränser"
Cissi Lööv, Näringslivschef Enköpings kommun, maj 2018
Enköpings kommun projekt Förenkla för företagen.
"Filmen där Gert reflekterar kring begrepp som handlingsutrymme,
maktmissbruk och innebörden av att vara en empatisk byråkrat var
tankeväckande och gav näring åt arbetet med det gemensamma synsättet i
mötet med företagen."
Annika Janglund, Näringslivsutvecklare Gävle kommun, mars 2018
"Ditt upplägg kändes mycket bra. Du är duktig att förmedla budskapen, utan att någon känner sig utsatt på ett lugnt och trevligt sätt"
Gunilla Malm-Lundberg, näringslivsutvecklare Strängnäs kommun, december 2017
"I Strängnäs kommun jobbar Samhällsbyggnadskontoret och Teknik- och servicekontoret för att bli ännu bättre på service och bemötande, framförallt vid myndighetsutövning. Mellan augusti 2017 och maj 2018 genomförs ett utbildningspaket inom just service och bemötande. Närmare femtio medarbetare deltog en förmiddag under ledning av Gert Lundblad, den empatiska byråkraten, för att diskutera, undersöka och analysera genom fallstudier. Det som uppskattades allra mest av deltagarna var möjligheten att diskutera de olika fall och dilemman som ibland kan dyka upp inom myndighetsutövningen."
Lina Mellberg, utvecklingsledare Uppsala kommun, oktober 2107
”Vi har haft en halvdags workshop med Gert om bemötande på alla våra enheter inom försörjningsstöd i Uppsala kommun och det var väldigt uppskattat av våra medarbetare!”
Jan-Erik Heintze, Samhällsbyggnadschef på Finspångs kommun, november 2016
"Finspångs kommun fortsätter med hjälp av Gert Lundblad vårt utvecklingsarbete på temat "den empatiske byråkraten". Åter en dag med en engagerad föreläsare som gav intressanta diskussioner bland de deltagande medarbetarna"
Anneli Nilsson, kundtjänstchef på kommunledningskontoret Gävle kommun, november 2016
Peter Kenell Näringslivschef Ödeshög kommun och Annicki Oscarsson kommunalråd Ödeshög kommun, maj 2016
"En mycket bra eftermiddag med en hel del ögonöppnare"
Claes Jonasson, Näringslivschef Mjölby kommun, maj 2016
" Gert gav oss en mycket intressant förmiddag där vi tvingades reflektera över hur vårt beteende, vårt förhållningssätt och våra attityder gentemot kommuninvånarna direkt och indirekt påverkar hur man ser på oss som organisation. Lärorikt och inspirerande!"
Jan-Erik Heintze, samhällsbyggnadschef Finspångs kommun, april 2106
"En spännande, tankeväckande och utvecklande eftermiddag för cirka trettio tjänstemän och politiker i Finspång under rubriken ”den empatiske byråkraten”.
Mikael Larsson, näringslivschef Flens kommun, mars 2016
"Stort tack till Gert Lundblad som vi idag fått lyssna till och agera med i utbildningen den empatiske byråkraten! Riktigt bra diskussioner och tänkvärda inspel. Tre väl investerade timmar i goda kollegors sällskap där Gert får oss att tänka på vårt kundbemötande. Allt i vår strävan mot att ge ännu bättre kommunal service."
Nina Uddén, projektadministratör Huddinge kommun, december 2015
"Det bästa med vår bemötandeutbildning tillsammans med Gert var de öppna diskussionerna som uppkom när vi fick ta ställning till händelser ur verkliga livet. En situation som kändes ganska lätt, kunde visa sig vara komplex beroende på vilken verksamhet man arbetar i."
Jennifer Benckert, serviceakademin i Örebro kommun mars 2015.
"Tack Gert för att du delar med dig av din otroliga kunskap kring bemötande! Det har hjälpt oss på Serviceakademin i Örebro kommun. Din utbildning väckte många tankar vilket kommer göra att vi blir ännu bättre.
Du tar upp viktiga grundstenar som medvetandegör vad som blir betydelsefullt i mötet med medborgaren/kunden. Tack hälsar vi från Serviceakademin"
Anders Bengtson, utvecklingsstrateg i Motala kommun, februari 2015:
"Mitt uppdrag i Motala kommun är bland annat att jobba med utveckling av vår interna organisation, med fokus på handläggningstider, bemötande, servicegrad och tillgänglighet. Gert Lundblads insats i Motala kommun, under temat "Den empatiske byråkraten", var en mycket stimulerande inledning på detta viktiga arbete."
Läs gärna följande artikel från Motala tidning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar