Föreläsningar

Vilka värderingar, attityder och normer råder på din arbetsplats? Går det att kombinera en kall hjärna med ett varmt hjärta? Är lagen min bäste vän och finns det ett handlingsutrymme? Finns det besvärliga människor eller är det mötet som är besvärligt? Har kunden alltid rätt? Är byråkrat och paragrafryttare samma sak? Finns det en grad av hjälpsamhet?

Det är några av frågorna som jag ger svar på.


Tänk på ” Du väljer själv ditt beteende”!


Du kan boka mina föreläsningar utifrån något av följande teman eller efter egna önskemål.


Den empatiska byråkraten

Det räcker inte att du som anställd i det offentliga  kan lagen. Godtycke tillåts inte men handlingsutrymmet ska alltid användas.  En kall hjärna måste dock alltid kombineras med ett varmt hjärta.


Att bemöta eller mötas

Bemötande är nämligen allt. Bra tillgänglighet, god kommunikation och ett enkelt språk. Det räcker inte med att bara mötas!



Kunden har alltid rätt

En kund har alltid rätt. Till två saker ! Nämligen dels att få uttrycka sina åsikter dels  alltid rätt till ett gott bemötande…….. men kan man vara kund till en myndighet? 


I medborgarnas tjänst

I rollen som tjänsteman ska du beakta allas likhet inför lagen och vara saklig och opartisk. Du företräder i första hand alltid medborgarna.



För att boka en föreläsning kontakta mig på:

gert.lundblad@gmail.com

070 -17 05 782

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar